Global·NewlyNewsCZ

Výzkum prokázal, že některé skupiny Maorů mohly mít převážně rostlinnou stravu

CZ · · Novinky CZ

Nová studie zásadně mění pohled na stravování původních obyvatel Nového Zélandu, Maorů, v období před příchodem Evropanů. Výzkum vedený vědci z novozélandské Univerzity Otago přináší první přímé biologické důkazy o tom, že některé skupiny Maorů mohly mít převážně rostlinnou stravu, což doplňuje dosavadní poznatky založené především na archeologii a ústní tradici.