Yürüyüşün sağlığa faydasındaki sır! 9,5 yıllık araştırma ortaya koydu... Ölüm riskini yüzde 83 azaltıyor
ABD merkezli Wall Street Journal’ın haberine göre , uluslararası bir araştırma ekibi, yürüyüşün süresinin sağlık üzerindeki etkisini inceledi. Çalışmada, 2006–2010 yılları arasında Birleşik Krallık’taki geniş ölçekli bir sağlık veri tabanından seçilen yetişkin gönüllüler yer aldı. Günlük ortalama 8 bin adımın altında yürüyen bireylerle sınırlandırılan araştırma , 40–79 yaş aralığında, ortalama yaşı 62 olan ve büyük ölçüde hareketsiz bir grubu kapsadı. Katılımcıların günlük ortalama adım sayısı 5.165 olarak kaydedildi. Kanser veya kardiyovasküler hastalık geçmişi olan bireyler çalışma dışı bırakıldı. 9,5 YIL BOYUNCA TAKİP Toplam 33 bin 560 kişi, yaklaşık yedi gün boyunca fiziksel aktivitelerini ölçen bir ivmeölçer cihazı taşıdı. Katılımcılar, yürüyüşlerini 5 dakikadan kısa, 5–10 dakika, 10–15 dakika ve 15 dakikadan uzun süreli bölümler halinde gerçekleştirme sıklıklarına göre dört gruba ayrıldı. Araştırmacılar, bu kişileri yaklaşık 9,5 yıl boyunca takip ederek sonuçları Annals of Internal Medicine dergisinde yayımladı. ÖLÜM RİSKİ YÜZDE 83 DAHA DÜŞÜK Bulgulara göre, daha uzun süreli yürüyüşler, gün içine yayılan kısa adımlara kıyasla belirgin sağlık avantajları sağlıyor. Günlük yürüyüşlerinin büyük bölümünü en az 15 dakikalık kesintisiz periyotlarda yapan bireylerde, 5 dakikadan kısa yürüyüş yapanlara kıyasla ölüm riskinin yüzde 83 daha düşük olduğu tespit edildi. Kardiyovasküler hastalık riskinin ise yüzde 68 oranında azaldığı belirlendi. Araştırma, toplam adım sayısı artmadan yalnızca yürüyüş süresinin uzatılmasının dahi sağlık üzerinde olumlu etkiler yaratabileceğini ortaya koydu. KALP SAĞLIĞI AÇISINDAN FAYDALI Çalışmanın yazarlarından, Avustralya Sidney Üniversitesi Mackenzie Wearables Research Hub Direktörü Emmanuel Stamatakis, “Genellikle tüm odağı adım sayısına veya toplam hareket miktarına veriyoruz, ancak yürüyüşün nasıl biriktiği kritik bir unsur,” değerlendirmesinde bulundu. Stamatakis, özellikle hareketsiz bireylerin bile...
Original source: Milliyet